Dacia Spring: investiție sau pierdere?

Dacia Spring

Dacia Spring este primul model 100% electric al producătorului român Dacia. Am fost curioși de performanțele oferite de mașină, în comparație cu modelul direct competitor, Renault ZOE, așa că le-am pus în contradicție. Modelul celor de la Dacia se va lansa pe piață în 20 martie anul acesta, deci datele nu sunt în totalitate certe.

1. Designul exterior și interior:

În comparație cu ochii de pisică ai lui Renault ZOE, farurile full LED liniare ale Daciei Spring impresionează plăcut, dând un aspect agresiv mașinii. Deși mai scurt cu 35 de centimetri și mai îngust cu 16 centimetri, Crossover-ul celor de la Dacia câștigă la capitolul „impunere” având un design exterior mai agresiv decât cel al lui Renault ZOE. La capitolul interior, „primăvara” celor de la Dacia nu stă chiar foarte bine, dând impresia că te afli în noua generație de Stepway, nicidecum într-un nou model de autoturism. De partea cealaltă, ZOE mi-a câștigat atenția prin pielea ecologică de pe scaune și bordul complet digital, mult peste ce au cei de la Dacia.

2. Performanțe:

Având în vedere prețul de aproape 2 ori mai mic, era de așteptat ca și performanțele să fie mai mici. Bateria lui Spring are 26 kwh, echivalentul a 225km autonomie, însă puterea dezvoltată de motor de doar 45 de cai putere, încetinește performanțele extra-urbane ale mașinii. ZOE cucerește gama aceasta cu o baterie de 52kwh și o autonomie în condiții optime de drum de 395km. Puterea dezvoltată de motorizarea standard, de 80 de cai putere nu asigură doar un ritm bun al mișcării pe trasee, dar ajută șoferul să efectueze și manevrele mai greu de obținut pentru Spring. De exemplu, o depășire ce necesită puțin mai mult de 60-70 km/h.

3. Preț:

După cum spuneam, Renault ZOE și Dacia Spring au prețurile aproape înjumătățite. Mașina românească își începe debutul de la 18.100 de euro, pe când „buburuza” franceză nu iese de pe poarta fabricii fără 30.540 de euro. De menționat că acestea sunt prețurile pentru versiunile stock, prețul crescând de ambele părți dacă mașina beneficiază de full options.

4. Concluzie:

Merită românca noastră? Da, ori ba?

Pentru 20.000 de euro, oferă destul confort, performanțe mici, dar bune pentru oraș, acesta fiind scopul ei. Din câte știm, în afară de clasica problemă a ruginii, cei de la Dacia nu au dezamăgit niciodată cu partea mecanică. În plus, alte modele ale brand-ului au deja primul milion de kilometri făcuți doar pe plai românesc.

Sursa foto: playtech.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here